روز جهانی وگان

روز جهانی وگان
دسته بندی : رویدادها

روز جهانی وگان در 1 نوامبر جشن گرفته می شود و ما را متحیر می کند که ببینیم این جنبش تا کجا پیش رفته است!

روز جهانی وگان به ما یاد آوری می کند که وقتی وگانیسم به عنوان یک رژیم غذایی شروع به کار کرد و سپس سرانجام به یک گزینه سبک زندگی تبدیل شد. شادی و فواید گیاهخواری در این روز اختصاص داده شده تأیید می شود ، و نشان می دهد که آسان بودن این روش زندگی بدون ظلم و همچنین ایجاد آگاهی در مورد حقوق دوستان خزدار ما آسان است. حتی اگر گیاهخواری خواستار رد همه محصولات حیوانی است ، یک رژیم غذایی گیاهی بهترین راه برای تشویق این تغییر است. با هزاران دستور العمل خوشمزه وگان یا نسخه های تغییر یافته غذاهای گوشتی و لبنی به صورت آنلاین ارسال شده است.

اینکه بگوییم گفتمان پیرامون وگانیسم غالباً با اطلاعات غلط یا حتی مفاهیم از پیش تصور شده همراه است ، کم لطفی است. از نظر بسیاری ، بسیاری از اطلاعات به دست آمده  چه کاملاً نادرست و چه تا حدی ارائه شده  به عنوان یک مانع اساسی در برابر تصویب یا حتی تلاش برای اتخاذ یک رژیم غذایی وگان محسوب می شوند. بنابراین ، روز جهانی وگان  که هر ساله در اول نوامبر برگزار می شود ، شاید مناسب ترین روز برای برجسته کردن برخی از مفهوم های رایج در مورد رژیم غذایی ، و همچنین ترسیم تصویر واضح تری از آنچه که وگانیسم در واقع شامل می شود ، است.

 

 

حقایق روز جهانی وگان

1: وگان و گیاه خواری “اساساً” یکسان هستند.

شاید یکی از سو ءتفاهمات رایج پیرامون گیاه خواری بخاطر مرتبط بودن آن با گیاه خواری باشد. تنها اشتراک بین این دو اجتناب مشترک از محصولات گوشتی است. گیاهخواران و گیاهخواران به طور قاطع مصرف نمی کنند. با این حال ، این شباهت در اینجا به پایان می رسد وگان بودن این است که از همه محصولات حیوانی (گوشت فقط یک محصول حیوانی است) از جمله لبنیات (شیر ، پنیر ، غلیظ ، کره) و محصولاتی مانند عسل. این امر برای گیاهخواران صدق نمی کند زیرا بسیاری از گیاهخواران در هند رژیم غذایی سنگین شامل لبنیات دارند. دقیقاً به همین دلیل ، این افراد اغلب گیاه خوار گیاه خوار نامیده می شوند.

2: گیاه خواران فقط محصولات ارگانیک می خورند

در حالی که گیاهخواری یک شیوه زندگی / رژیم غذایی است ، ارگانیک یک روش کشاورزی / تولید است. اینها به هیچ وجه با هم پیوند ندارند. خوردن فقط مواد آلی مطمئناً وگان بودن نیست. خوردن میوه و سبزیجات ارگانیک کاملاً یک اولویت است. بسیاری از گیاهخواران نیز از میوه ها و سبزیجات که به طور سنتی پرورش یافته اند استفاده می کنند. و علمی که در مورد آن “بهتر” است ، از نظر اتفاق نظر هنوز در حال تکامل و آمیخته است.

3: گیاهخواری می تواند منجر به تغذیه فقیرتر شود

یک تصور غلط رایج در مورد رژیم غذایی این است که دنبال کردن آن منجر به تغذیه کلی ضعیف تری می شود. این فقط در صورتی صادق است که کسی قبل از اقدام به تغییر رژیم غذایی تحقیقات مقدماتی انجام ندهد . اعم از وگان باشد یا نه. تغییر رژیم غذایی معمولاً تصمیمی مهم است که حداقل مقداری تحقیق در مورد رژیم غذایی مورد بحث را الزامی می کند.

در مورد رژیم وگان ، هنگامی که تمام محصولات حیوانی کنار گذاشته شوند ، احتمال کاهش مصرف پروتئین ، ید ، کلسیم ، ویتامین B12 ، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد. هر یک از این مواد مغذی یک گزینه مناسب (به ویژه پروتئین) دارد که یا بر اساس جایگزین های غذایی یا مکمل های ساده است.

4: یافتن گزینه های غذایی وگان سخت و گران است

در واقع ، یافتن و بدست آوردن گزینه های گیاهی کاملاً آسان است و به دلیل افزایش جامعه وگان در هند ، مقرون به صرفه تر می شود. بسیاری از گزینه ها وجود دارد – برای پروتئین ، محصولات سویا اغلب به طور گسترده ای مصرف می شوند. با عدس و لوبیا منبع خوبی دیگر است. در واقع تعداد زیادی از محصولات لبنی گیاهی برای انتخاب وجود دارد – حتی یک ماده اصلی مانند شیر را می توان جایگزین شیر سویا ، شیر بادام ، شیر بادام زمینی و غیره کرد. شیر شاهدانه نیز می تواند به عنوان یک منبع بزرگ امگا 3 عمل کند. یک بخش سالم از سبزیجات برگ ، ویتامین ها را تأمین می کند و در مورد ویتامین D نیز وجود دارد – در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید (در حال حاضر از نظر اجتماعی) می توان با این ویتامین مقابله کرد.

5: گیاه خواری یک روند صرف است که در نهایت کم رنگ خواهد شد

اما شاید اسطوره با بیشترین طول عمر از همه این ادعا باشد که افرادی که رژیم غذایی وگان را دنبال می کنند ، این کار را به عنوان بخشی از یک روند اجتماعی انجام می دهند تا بتوانند نفوذ جامعه را به دست آورند. هرچند این ادعای انتزاعی است ، “رد” آن نیز دشوار است – چگونه می توان اهداف واقعی هر وگان روی زمین را اثبات کرد؟ تعداد معدودی وجود دارد که آن را مد روز می دانند! اما برای اکثر قریب به اتفاق گیاهخواران ، این رژیم غذایی است که با ارزش آنها در توقف سهم خود در حیوانات بی رحمانه ای که به نام تولید مواد غذایی برای مصرف انجام می شود ، همسو باشد. همچنین از نظر عینی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند ، نتیجه ای که در مجموع برای همه ما مطلوب است (یا حداقل باید باشد).

بنابراین ، طولانی ترین تصور غلط در مورد وگانیسم تصوری است که طول عمر بسیار زیاد آن را مورد انتقاد قرار می دهد ، چیزی که فقط با گذشت سالها رو به رشد است و گزینه های مقرون به صرفه دیگری در آن رواج می یابد. شاید ، در روز جهانی وگان ، بهتر است به این فکر نکنید که وگان گرایی چه مدت “پایدار” خواهد ماند. اما تا کی می توانیم آن را دوام بیاوریم ، تا روزی که شبیه به حالت عادی جدید باشد.

 

روز جهانی رادیولوژی

 

تاریخچه روز جهانی وگان

در سال 1944 ، دو عضو “The Vegetarian Society UK” – دونالد واتسون و الیس شریگلی در حال تلاقی با این باشگاه بودند. آنها علاوه بر حذف گوشت از میزان مصرف روزانه ، از تولیدات حیوانات یا آزمایش روی آنها نیز خودداری کردند. با این حال ، جامعه سبک زندگی آنها را منحصر به فرد تشخیص نداد ، و منجر به ایجاد “انجمن وگان” شد.

به افتخار جشن تولد 50 سالگی انجمن وگان در سال 1994 ، مشاهیر انگلیس و سپس رئیس انجمن وگان – لوئیز والیس ، تصمیم گرفت 1 نوامبر را به عنوان روز جهانی وگان گرامی بدارد. اصطلاحات وگان و وگانیسم نیز توسط وی ابداع شد. هنگام تصمیم گیری در مورد تاریخ ، ابهام زیادی وجود داشت که تاریخ و تاریخ دقیقاً سال 1944 انجمن وگان تاسیس شده است. والیس که از هالووین و روز مردگان آگاه بود ، اول نوامبر را انتخاب کرد. بقیه ، همانطور که می گویند ، تاریخ است.

این جنبش اخیراً مورد توجه قرار گرفته است ، محبوبیت زیادی که مدیون مشاهیر برجسته ای است که طی چند سال گذشته به گیاهخواری متعهد شده اند. از جمله این افراد الن دی جنرس ، زک افرون ، آریانا گرانده ، پاملا اندرسون و بسیاری دیگر هستند.

چالش برانگیزترین تغییر به سمت گیاهخواری برای زنجیره های غذایی بوده است. خوشبختانه ، آنچه روزگاری به عنوان یک رژیم غذایی ریز شناخته می شد ، اکنون به طور گسترده در رستوران ها و سوپرمارکت ها ارائه می شود ، و گزینه های زیادی از گیاهان را ارائه می دهد. فست فودهای زنجیره ای مانند KFC و Burger King هم اکنون برگرهای گیاهی ارائه می دهند ، بنابراین همه ما اکنون می توانیم آهی از خواب برداریم و هنوز هم فست فود خود را برطرف کنیم.

دونالد واتسون در تاریخ 1 نوامبر 1944 جلسه 5 نفره را برای بحث در مورد رژیم های گیاهی غیر لبنی فراخواند. آنها برای تمرکز و ترویج سبک زندگی وگان و اهمیت آنها جنبشی جدید ایجاد کردند که به عنوان سبک زندگی وگان شناخته می شود. با گذشت سالها ، آنها تعریف رژیم وگان خود را روشن کردند و از سال 1979 به یک موسسه خیریه تبدیل شد. از آن زمان ، روز جهانی وگان جشن گرفته می شود.

اصطلاح Vegan توسط دونالد واتسون ، یک مدافع انگلیسی حقوق حیوانات انگلیسی بنیانگذار جامعه Vegan ، مشتق شده از این اصطلاح ، تعقیب شد. در اوایل دهه 1940 ، گیاهخواران ثابت شده است که گیاه خوار هستند و محصولات لبنی نمی خورند. این بعداً به غذاهای مختلف و محصولات جانبی مشتق شده از حیوانات گسترش یافت. امروزه گیاهخواران به کسانی معروف هستند که غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، مرغ مصرف نمی کنند و از محصولات حیوانی یا حتی محصولات جانبی مانند تخم مرغ ، لبنیات ، عسل ، چرم ، خز ، ابریشم ، آرایش استفاده نمی کنند.

روز جهانی وگان مصادف با هالووین است. مطابق با لوئیز والیس ، هیچ اطلاعاتی در مورد روز تاسیس انجمن جهانی گیاهخواران وجود ندارد. “ما می دانستیم که این انجمن در نوامبر 1944 تاسیس شده است اما تاریخ مشخصی را نمی دانستیم ، بنابراین تصمیم گرفتم برای اول نوامبر بروم ، تا حدی به دلیل لذت بردن از ایده این تاریخ همزمان با Samhain / Halloween و همچنین روز مردگان – روزهای عادی برای مهمانی و جشن چه با احترام و چه با فرخنده “.

 

 

روز جهانی وگان در طول تاریخ

1944 : پیوستن به باشگاه وگانیسم – دونالد واتسون و الیز شریگلی با همکاری “The Vegan Society.”

1994 : سالگرد طلایی – لوئیز والیس 1 نوامبر را به عنوان روز جهانی وگان در 50 سالگی “انجمن وگان” جشن می گیرد.

2011 : اما این غیرممکن است،نه! – غذاهای غیرممکن توسط پاتریک براون برای جلوگیری از استفاده حیوانات برای گوشت تاسیس شد.

2020 : لیس زدن انگشت خوب است – KFC اولین برگر وگان خود را راه اندازی کرد.

چه جمعیتی در جهان وگان هستند؟

بر اساس آخرین نظرسنجی های سازمان ملل ، تقریباً 78 میلیون نفر وگان هستند.

آیا گیاهخواری در حال مرگ است؟

برعکس ، آنچه روزگاری بعنوان یک مد جدید حذف می شد ، رژیم های گیاهی اکنون محبوبیت بیش از هر زمان دیگری دارد. دلیل اصلی این امر ممکن است افراد مشهور تأثیرگذار باشد که این سبک زندگی را تأیید می کنند.

 

 

وگان ها چه کسانی هستند

امروزه ، وگانیسم در حال محبوب شدن است. مردم وگان ترجیح می دهند از محصولات لبنی از جمله تخم مرغ و سایر محصولات با منشا animal حیوانی استفاده نکنند. همچنین مانند گیاهخواران ، آنها گوشت نمی خورند. گفته می شود که اصطلاح وگان با ترکیب اولین و آخرین حروف “گیاهخوار” انتخاب می شود. به عبارت دیگر ، می توانیم بگوییم که وگانیسم روشی برای زندگی است که در آن انواع تولیدات حیوانی را کنار گذاشته ، از بهره برداری از حیوانات و قساوت اجتناب می کنند ، چه برای غذا ، لباس و یا برای هر هدف دیگر.

وگان ها چه تفاوتی با گیاهخواران دارند

گیاهخواران تخم مرغ ، گوشت و غیره نمی خورند در حالی که گیاهخواران از خوردن تمام محصولات لبنی و سایر محصولات حیوانی مانند تخم مرغ ، ژلاتین و عسل اجتناب می کنند. شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که وگان ها در واقع از صابون ، لباس ، محصولات زیبایی که از محصولات حیوانی تشکیل شده استفاده نمی کنند.

بنابراین ، می توان گفت که زندگی مانند یک گیاهخوار آسان است ، زیرا آنها می توانند برخی از محصولات حیوانی را که منبع مهمی از مواد مغذی ، پروتئین ، ویتامین ها و غیره هستند مصرف کنند ، اما گیاهخواران معمولاً آنها را نمی خورند و باید گزینه دیگری برای آن پیدا کنند .

ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که وگان بودن ، احتمال ابتلا به بیماری ها مانند بیماری های قلبی ، آرتریت روماتوئید ، انواع خاصی از سرطان ها ، دیابت و غیره را کاهش می دهد.

 

گروه خدمات عرفان سلامت

 

جشن روز جهانی وگان

در سراسر جهان ، این روز با شور و نشاط از طریق نمایشگاه ها ، سمینارها ، ویژه رستوران ها و رویدادها جشن گرفته می شود. این یک روز فرصت های بی شماری را برای وگان ها برای ترویج سبک زندگی و همچنین هر کسی که مایل به استفاده از آن است فراهم می کند. اما این جنبش سبز فقط با گیاهخواران آغاز نشد.

مردم ماه نوامبر را به عنوان ماه وگان جشن می گیرند. مردم را برای ناهار وگان یا شام وگان دعوت کنید. دستورالعمل های مورد علاقه وگان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و دوستان ، اعضای خانواده یا همکاران خود را به چالش بکشید تا به مدت 30 روز به رژیم وگان بپردازند.

روز وگان اولین بار در اول نوامبر 1994 به عنوان روشی برای بزرگداشت 50 سالگرد انجمن وگان انگلیس و در واقع اصطلاح “وگان” رخ داد. انجمن وگان در نوامبر سال 1944 تأسیس شد. اگرچه تاریخ دقیق آن مشخص نبود. رئیس انجمن وگان تصمیم گرفت تاریخ 1 نوامبر را انتخاب کند. اکنون این تاریخ به عنوان تاریخی شناخته می شود که انجمن وگان تاسیس شده و در آن روز وگان برگزار می شود.

 

همراه با جشن شروع جامعه وگان ، روز وگان فرصتی برای ارتقا مزایای رژیم وگان و به طور کلی گیاهخواری است. اصطلاح وگان توسط دونالد واتسون ابداع شده و از کلمه گیاهخواری گرفته شده است. در آن زمان تمایز این بود که وگان ها از لبنیات استفاده نمی کنند. بعداً این امر به تخم مرغ گسترش یافت و تا سال 1951 ، وگانیسم به جنبشی از افرادی تبدیل شد که در بهره برداری از حیوانات مشارکت نمی کردند.

هر ساله تعدادی جشنواره و نمایشگاه در سراسر دنیا توسط جوامع وگان برگزار می شود. علاوه بر این ، بسیاری از رویدادهای محلی ، گفتگوها و تظاهرات آشپزی توسط افراد سازمان یافته است.

 

 

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی