پرستار ویژه در منزل

بخش­ های ICU و CCU از حساس­ترین بخش ­های بیمارستان است. افرادی هستند که بیماریشان آنقدر پیشرفته است که ادامه حیات آن­ها بسته به دستگاه­ های ICU و CCU است؛ که بعد از انتقال به منزلشان به مراقبت­ های ویژه نیاز دارند. این بیماران با تجهیزات ICU که مخصوص خدمات پرستاری در منزل طراحی شده از بیمارستان ترخیص می­شوند. سپس توسط پزشکان خود روزانه ویزیت و تحت معاینه قرار می­گیرند.

پرستار ویژه در منزل،پرستار ICU و CCU

بیمارانی که به دلیل شرایط خاص خود نیازمند دریافت مراقبت های متعدد در زمینه های جسمی و روحی هستند، کارشناسان ما با سالها تجربه در این زمینه اقدام به ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری و برطرف نمودن نیازهای بیماران می نمایند.ارائه خدمات مراقبت در منزل به بیماران در سه سیستم طبقه بندی میگردد که بیماران و سالمندان خدمات را به صورت مستقل، نسبی و کامل دریافت خواهند نمود. - در بیماران دارای شرایط مناسب خود بیمار میتواند نیازهای خود را رفع کند و فقط نیاز به آموزش هایی مانند کنترل و پیشگیری از عفونت در صورت مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی بدن دارد. - در بیماران دارای سیستم نسبی بیشتر نیاز بیمار وابسته به پرستار است و بیمار در انجام مراقبت های خود نیاز به کمک پرستار یا بهیار دارد. - برخی بیماران نیز به دلیل شرایط شرایط جسمی خود نیاز به حضور دائم و دریافت کامل مراقبت های پرستاری دارند که تمامی نیازهایشان باید توسط پرستار و دیگر رده های پرستاری برطرف گردد.

وظایف پرستار ویژه در منزل

  • كنترل کردن علایم حیاتی که شامل نبض، تنفس، فشار خون و درجه حرارت بدن است.
  • بررسی کردن مستمر سطح هوشیاری و نیز بررسی GCS
  • مانیتورینگ کامل سیستم­ های حیاتی بیمار (شامل قلب، تنفس، اعصاب مرکزی و محیطی) و ثبت آن­ها
  • بررسی وضعیت همودینامیك که شامل ثبت فشار سیستولیک، دیاستولیک و ضربان قلب می­باشد.
  • اتصال و جداسازی بیمار از دستگاه ونتیلاتور را انجام می­دهد. این دستگاه جهت اکسیژن رسانی به بدن، جهت دفع گاز کربنیک، جهت کم کردن کار تنفسی مورد استفاده قرار می­گیرد.
  • مدیریت و کنترل کردن درد و آرام سازی بیمار
  • مدیریت راه هوایی دودسته است. راه­های هوایی فوقانی که متشکل از بینی، سینوسها و سوراخهای بینی،حلق،لوزه ها و آدنوئید، حنجره و تراشه می باشد. راه­ های هوایی تحتانی که شامل ریه­ها می­باشد.
  • انجام اکسیژن درمانی
  • انجام فیزیوتراپی تنفسی که جهت كمك به پاكسازي راه‌هاي هوايي و افزايش عملكرد دستگاه تنفسی می­باشد.
  • ساكشن ترشحات تنفسی
  • بررسی کردن لگوی تنفسی؛ در الگوی طبیعی تنفس ۱۰/۶ SIGH در ساعت وجود دارد.
  • سمع صداهای تنفسی به جهت اینکه هر دو ریه به یک اندازه هوا می­گیرند.متوجه شدن صداهای غیرطبیعی ریه
  • انجام فعالیت­های حرکتی
  • تغییر پوزیشن بیمار در بستر
  • پیشگیری و مراقبت از زخم بستر
  • پانسمان و مراقبت کردن از زخم
  • تغذیه بیمار به روش وریدی، سوند بینی-معده و PEG
  • دارو درمانی به روش­های مختلف: تزریقی، خوراكی، تنفسی، داخل چشمی و دیگر اشكال دارویی.
  • كنترل میزان ادرار بر اساس ورودی و خروجی(I&O)
  • تعبیه سوند بینی معده، سوند ادراری و دسترسی ورید محیطی

 مزایای پرستار ویژه در منزل

  1. مراقبت پرستاری در منزل باعث می­شود که بیمار را از هرگونه عفونت­هایی که در بیمارستان وجود دارد و امکان دارد به آن مبتلا شود حفظ کند و نیز باعث می­شود بیمار با سرعت بیشتری بهبود پیدا کند.
  2. بیماری که به مراقبت­های ویژه نیاز دارد، مراقبت­های درمانی در بیمارستان برای او بسیار پر هزینه تمام می­شود ولی وقتی این مراقبت­ها در منزل باشد علاوه بر اینکه بیمار از مراقبت­های پزشکی بصورت استاندارد و حرفه­ای بهره می­برد، از نظر هزینه بسیار برای او مقرون به صرفه خواهد بود.
  3. زمانیکه بیمار به مدت طولانی در بیمارستان بماند تاثیرات منفی بر سلامت روانی او خواهد داشت و دوری از اعضای خانواده باعث افزایش استرس ­های مختلف جسمی و روحی خواهدشد. محیط گرم و آرام خانه­، بیمار را از این تنش­ها دور نگه می­دارد.
  4. در منزل ارائه مراقبت­های ویژه بر اساس نیاز بیمار انجام می­گیرد در صورتیکه بیمارستان چنین رسیدگی­ای ندارد.
  5. مراقبت ویژه در منزل باعث می­شود فرد کارهای روزمره خود را انجام دهد و نیز پرستار به او کمک خواهد کرد.

مراقبت های ویژه در منزل چیست ؟

بیماران و سالمندانی که بیماری آنها پیشرفته شده است و جهت ادامه حیات ملزم به استفاده از دستگاه های CCU و ICU هستند از آن دسته افرادی هستند که نیاز به خدمات مراقبتی ویژه در منزل دارند.این بیماران با تمام تجهیزات آی سی یو که به طور اختصاصی جهت خدمات پرستاری در منزل طراحی و ساخته شده اند از بیمارستان مرخص میشوند و با حفظ تمام موارد ایمنی و اطمینان کامل و رعایت تمام استانداردهای پزشکی به منزل انتقال می بایند.همچنین این بیماران پس از ترخیص از بیمارستان توسط پزشک متخصص به صورت روزانه ویزیت می شوند و ارائه مراقبت های ویژه در منزل باعث کاهش عفونت های بیمارستانی و خطرات ناشی از آن میشود. افرادی که بیماری های آن ها بسیار پیشرفته شده است و ادامه حیات این دسته افراد ملزم به استفاده از دستگاه های ICU و CCU است، از جمله افرادی هستند که نیاز به خدمات مراقبت های ویژه در منزل دارند. این بیماران با تمام تجهیزات ICU که اختصاصا جهت خدمات پرستاری در منزل طراحی و ساخته شده اند از ICU یا سایر بخشهای بیمارستان طی فرایند کاملا مشخص از بیمارستان ترخیص و با حفظ ایمنی و اطمینان کامل و ضمن رعایت تمام استانداردهای پزشکی و درمانی به منزل منتقل میشوند. این بیماران توسط پزشکان متخصص شیراز درمان پس از ترخیص از بیمارستان به صورت روزانه ویزیت و تحت معاینه قرار میگیرند و کاهش مدت اقامت بیمار در فضای ICU میتواند خطرات ناشی از عفونتهای بیمارستانی و سایر موارد را به مراتب کاهش دهد. ICU و CCU یکی از حساس ترین بخش های بیمارستان ها هستند. این بخش ها علاوه بر این که از حساسیت مراقبتی زیادی برخوردار هستند هزینه زیادی برای بیمارستان، بیمه و اشخاص دارند. از این رو استفاده از خدمات مراقبت های ویژه در منزل هزینه را برای افراد تا حدود یک سوم کاهش می دهد.
راهنمای اپلیکیشن

راهنمای اپلیکیشن

اپلیکیشن عرفان سلامت امکان سفارش دامنه وسیعی از خدمات درمانی را بصورت شبانه روزی برای شما و عزیزانتان فراهم می سازد. در هر زمان از شبانه روز می توانید فقط با کلیک بر خدمت مورد نیاز خود یا عزیزانتان سفیر سلامت ما را به محل مورد نظرتان فرا بخوانید و لذت بهبودی در منزل را تجربه کنید.

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی