روز جهانی آلزایمر

روز جهانی آلزایمر
دسته بندی : رویدادها

روز جهانی آلزایمر ، 21 سپتامبر هر سال ، روزی است که سازمان های آلزایمر در سراسر جهان تلاش خود را بر روی افزایش آگاهی در مورد آلزایمر و زوال عقل متمرکز می کنند.

 

روز جهانی رادیولوژی

 

هر 68 ثانیه یک فرد به بیماری آلزایمر مبتلا می شود. بیماری آلزایمر معمولاً یک بیماری خانوادگی خوانده می شود زیرا استرس مزمن تماشای یک عزیز به آرامی در همه کاهش می یابد. با افزایش طول عمر و بالغ شدن نوزادان ، حمایت از تحقیقات آلزایمر بیش از هر زمان دیگری برای خانواده های ما حیاتی است.

 

 

تاریخچه روزجهانی آلزایمر

انجمن جهانی آلزایمر در سال 1980 تشکیل شد که پیشروترین سازمان درمانی داوطلبانه در پژوهش، مراقبت و حمایت درحوزه آلزایمر است که این انجمن متعهد شده است برای مقابله با این چالش جهانی با شرکای خود، تحقیقاتی در سطح جهان انجام دهد.

روز جهانی آلزایمر یک کمپین بین المللی است که هر سپتامبر به منظور افزایش آگاهی و به چالش کشیدن ننگ پیرامون زوال عقل انجام می شود. سپتامبر 2020 نهممین ماه جهانی آلزایمر است. این کمپین در سال 2012 آغاز شده است. روز جهانی آلزایمر هر ساله در 21 سپتامبر است.

 

 

پیش‌بینی شده که تا سال 2030 تعداد مبتلایان به دمانس به 82 میلیون نفر و تا سال 2050 به 152 میلیون نفر خواهد رسید. زوال عقل منجر به افزایش هزینه‌ها برای دولت، خانواده‌ها و حتی خود فرد می‌شود. هزینه‌های اجتماعی زوال عقل در سال 2015 در سطح جهان، 818 میلیارد دلار آمریکا معادل 1.1 درصد تولید ناخالص داخلی جهان تخمین زده شد.

 

شعار ماه جهانی آلزایمر در سال 2020

«بیایید در مورد زوال عقل صحبت کنیم»

 

 

بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال پیشرونده‌‌ی عصبی است که موجب می‌شود سلول‌های مغز به مرور زمان از بین بروند و باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه، تفکر و رفتار بیمار می‌شود. همچنین این بیماری شایع‌ترین دلیل زوال عقل است.

 

گروه خدمات عرفان سلامت

 

این بیماری پیشرونده است و به همین دلیل نشانه‌های این بیماری به آهستگی و در طول زمان بدتر می‌شود. نشانه‌های آلزایمر در مراحل ابتدایی فراموشی متوسط است و در مراحل نهایی باعث می‌شود بیمار نتواند با محیط پیرامونش ارتباط برقرار کند و امورات زندگی را انجام دهد. پس از تشخیص بیماری آلزایمر به طور متوسط ۴ تا ۸ سال بیمار زنده خواهد ماند اما با درمان صحیح و دیگر عوامل بیمار می‌تواند تا ۲۰ سال پس از تشخیص بیماری زنده بماند.

 

 

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی