روز جهانی معلم

روز جهانی معلم
دسته بندی : رویدادها

روز جهانی معلم یک رویداد سالانه است که در ۵ اکتبر، برگزار می‌شود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده است.

 

روز جهانی رادیولوژی

معلمان در سالهای شکل گیری ما نقش بسیار مهمی دارند. چه در مدرسه و چه در دانشکده ها ، آنها دانش مورد نیاز ما را در مورد موضوعات مختلفی که در آنجا می آموزیم به ما ارائه می دهند.

نه تنها این ، آنها نقش اساسی در آموزش زندگی به ما دارند. جای تعجب نیست که معلمانی وجود دارند که حکایت ها و یادگیری های کوچک آنها برای همیشه از یاد ما می ماند.

در کل دنیا ، روز معلم در 5 سپتامبر جشن گرفته می شود ، به یاد مربیانی که در زندگی خود داریم. با این حال ، یک روز کامل به مربیان ما اختصاص یافته است. روز جهانی معلم هر ساله در 5 اکتبر گرامی داشته می شود.

 

 

تاریخچه روز جهانی معلم

تاریخچه روز جهانی معلم به 5 اکتبر 1966 برمی گردد. کنفرانس بین دولتی ویژه وضعیت معلمان در پاریس فرانسه تشکیل شد تا مسائل مربوط به معلمان و حرفه آنها را تجزیه و تحلیل کند. سرانجام ، کنفرانس به اجماع رسید و تحقیقات آنها را پایان داد. در نتیجه ، آنها سندی “توصیه در مورد وضعیت معلمان” را منتشر کردند که توسط اعضای سازمان بین المللی کار (ILO) و یونسکو امضا شد.

روز جهانی معلم در سال 1994 توسط یونسکو معرفی شد.

 

 

اهمیت روز جهانی معلم

در بیانیه صادر شده توسط یونسکو اهمیت این روز عنوان شده است ، “WTD فرصتی سالانه برای سنجش دستاوردها و افزایش آگاهی در مورد چالش های پیش روی معلمان و نقش معلمان در دستیابی به حقوق آموزش جهانی فراهم می کند.”

همچنین با تصویب هدف پایدار آموزش ، روز جهانی معلم “فرصتی برای نشان دادن پیشرفت و تأمل در راه های مقابله با چالش های باقی مانده برای ارتقا حرفه معلمی” شده است.

 

 

روز جهانی معلم 2020

شیوع COVID-19 شرایط بی سابقه ای را ایجاد کرده است که ما فقط می توانیم از طریق ایجاد شرایط با آنها سازگار شویم. همراه با کارمندان بهداشت و درمان ، جان خود را در خط مقدم جبهه از بیماری همه گیر کشنده به خطر می اندازند ، معلمان در سراسر جهان خود را وقف انتقال دانش کرده و اجازه نمی دهند همه گیری آنها را متوقف کند. با در نظر داشتن این موضوع ، شعار امسال “معلمان: پیشرو در بحران ، از نو تصور آینده” است. این روز ویژه عملاً امسال از 5 اکتبر تا 12 اکتبر برگزار می شود. اولین روز با یک مراسم افتتاحیه و پس از آن مراسم اهدای جایزه حمدان برای اثربخشی معلمان یونسکو برگزار می شود. در آخرین روز ، یک جلسه یادگیری تلفن همراه برگزار می شود.

 

 

شعار روز جهانی معلم 2020

روز جهانی معلمان در سال 2020 با شعار معلمان: رهبری در بحران، بازآفرینی آینده جشن گرفته خواهد شد. جهان گیری کووید 19 چالش های پیش روی سیستم آموزشی گسترده دنیا را دوچندان کرده است و مبالغه نیست اگر بگوییم بر سر چندراهی قرار گرفته و، بیش از هر زمان دیگری، باید با معلمان تشریک مساعی کنیم و از حق آموزش صیانت کنیم و برشرایطی که این همه گیری به ارمغان آورده فائق بیاییم.

گروه خدمات عرفان سلامت

مراسم امسال (2020) از سوی یونسکو به مدت یک هفته (از 5 تا 12 اکتبر) به صورت آنلاین برگزار می شود: از جمله مراسم افتتاحیه، مراسم اعطای جایزه حَمدان و مراسم اختتامیه.

 

 

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی