روز جهانی حیوانات

روز جهانی حیوانات
دسته بندی : رویدادها

روز جهانی حیوانات،۴ اکتبر مصادف با ۱۳ مهر ۱۳۹۹

 

روز جهانی حیوانات برای نخستین بار از سوی هاینریش تسیمرمان، نویسنده آلمانی و ناشر نشریه «مرد و سگ» سازماندهی شد.

 

 

فرانسیس آسیزی در قرن دوازدهم در ایتالیا به دنیا آمد. پدرش تاجری مرفه بود و خودش نیز چند سالی تجارت کرد اما چون خانواده با کارهای خیرخواهانه او موافق نبودند خانه را ترک کرد. فرانسیس کم کم به شخصی مشهور در عالم مسیحیت تبدیل شد. او چنان عاشق طبیعت و موجودات زنده بود که لقب حامی طبیعت را به او دادند. روز 4 اکتبر روز عید فرانسیس آسیزی است. درست همان روزی که امروز روز جهانی حمایت از حیوانات نامیده می‌شود. می‎گویند اولین بار نویسنده و صاحب نشریه‌ای در حمایت از حیوانات در سال ۱۹۲۵ پیشنهاد نامگذاری این روز را مطرح کرد و سرانجام در ماه می سال ۱۹۳۱ روز 4 اکتبر (۱۳ مهر) در کنگره بین‌المللی حمایت از حیوانات در فلورانس به اتفاق آراء به عنوان روز جهانی حیوانات انتخاب شد.

فرانسیس آسیزی با چشمانی دردناک درباره بدبختی حیوانات اطراف خود را دید. او مشکلات آنها را درک کرد و می خواست درد آنها را التیام بخشد. وی در این زمینه با مردم در مورد آسیب نرساندن به حیوانات صحبت کرد. او به تبلیغ پیام های عشق و مراقبت از رفاه حیوانات می پرداخت.

او ابتکارات مختلفی را برای کمک به مردم در درک نیاز به مراقبت از حیوانات انجام داد. او تلاش می کرد عشق و نگرانی خود را نسبت به آنها تقسیم کند و در زمان خود از طرفداران برجسته حمایت از حیوانات بود.

 

 

اهمیت روز جهانی حیوانات

بنیاد Naturewatch یک سازمان جمع آوری کمک مالی است که منابع خود را برای تأمین بودجه برنامه های رفاه حیوانات جمع می کند. بسیاری از برنامه های خیرخواهانه و برنامه های آگاهی از طریق جمع آوری پول به عنوان بخشی از روز جهانی حیوانات برای کمک به مردم در زمینه اطلاع رسانی مختلف و کارهایی که درگیر آن هستند ، آغاز می شود.

آنها از همه گوشه و کنار تلاش می کنند تا مردم را جمع کنند و به آنها لزوم حمایت از حیوانات را درک کنند. تعادل ظریفی که حیوانات در حفظ چرخه زندگی اکولوژیکی به آن کمک می کنند ، برای زنده نگه داشتن و حرکت جهان ضروری است.

زنجیره غذایی در هر مرحله از چرخه حیات گیاه و حیوان فعال و متعادل است. اگر گونه خاصی از حیوانات از زنجیره پاک شود ، اختلالی که ایجاد می کند اثرات گسترده ای دارد و یک سری کامل در این زنجیره سقوط می کند.

با تکامل ، بسیاری از گونه های جدید پدیدار می شوند ، با این حال حیوانات در معرض خطر نیز باید از بین بروند. نه تنها حیواناتی که کمیاب می شوند ، بلکه حتی حیوانات محبوب اطراف نیز به خانه و مراقبت های اجتماعی احتیاج دارند.

درست مثل چگونگی نیاز به غذا ، سرپناه و خانه برای زنده ماندن ، حتی حیوانات نیز از حقوق برابر برای امید و زندگی پایدار برخوردارند. حیوانات هم احساساتی دارند. اوضاع ولگردهای رها شده در جاده ها اسفبار است زیرا کسی نیست که از آنها مراقبت کند.

بسیاری از حیوانات مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور به رفتارهای بیرحمانه و غیرانسانی می شوند. کشتارگاه ها توسط قانون دولت ممنوع است ، با این وجود آنها در مناطق تاریک کشور رشد می کنند و حیوانات را مجبور به کشتار بی رحمانه می کنند.

ظلم به حیوانات غیرانسانی ترین چیزی است که امروزه مشاهده می کنیم ، از سنگ اندازی ، ضرب و شتم ، استفاده از آنها برای کارهای اشتباه و غیره. از این رو روز جهانی حیوانات برای آگاهی بخشی در این زمینه جشن گرفته می شود.

 

 

اهمیت حیوانات را می توان به عنوان اهمیت اکولوژیکی ، اقتصادی و تحقیقاتی و همچنین حفظ تنوع بیولوژیکی و غیره دسته بندی کرد. حیوانات نیز در تأمین غذا ، لباس و منبع درآمد برای ما بسیار مفید بوده اند. ما همچنین بخشی از حیوانات هستیم تا تعادل اکولوژیکی را در زمین برقرار کنیم. این نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد.

  1. حیوانات در حفظ تعادل اکولوژیکی طبیعت کمک می کنند.
  2. از حیوانات می توان برای کسب درآمد استفاده کرد. محصولات حیوانی مانند گوشت ، داروها و ابریشم دارای ارزش اقتصادی زیادی هستند.
  3. آزمایشات علمی بر روی برخی از حیوانات انجام می شود. این آزمایشات مربوط به کشف داروهای جدید است. این امر به ساخت داروهایی برای درمان بیماری کمک می کند. به طور کلی ، میمون ها و موش ها برای آزمایش های علمی مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. با حفاظت از حیوانات می توان تنوع موجود در محیط را حفظ کرد.
  5. تعداد کمی از حیوانات وحشی از نظر گردشگری نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
گروه خدمات عرفان سلامت

روز جهانی حیوانات در سال های گذشته

  • سال 2016 موضوع گسترده ای را ارائه داد که در آن “تلاش ها برای بالا بردن وضعیت حیوانات به گونه ای که استراتژی های ترکیبی بتوانند منجر به افزایش استانداردهای رفاهی شوند” بود.
  • سال 2017 رویکرد بزرگتر و بهتری را متمرکز کرد و جنبش رفاه حیوانات را نشان داد. پیشرفت گسترده به عنوان یک نیروی جهانی به منظور ایجاد فضای مناسب برای زندگی بهتر حیوانات ایجاد شد.
  • سال 2018 به موضوعات مراقبت و محافظت از حیوانات نزدیکتر شد. این مقاله “جشن رابطه انسان با پادشاهی بزرگتر و بهتر حیوانات” است.
  • سال 2019 با تمرکز بر زندگی حیوانات زیر آب ، ایده آن سال “زندگی در زیر آب: برای مردم و همچنین کره زمین” بود.

 

 

روز جهانی حیوانات 2020

در سال 2020 انتظار بازخورد هیجان انگیز درباره موضوع فعلی “انسان و سگ” است. تمرکز امسال کاملاً بر روی دنیای سگ ها است ، بنابراین می توانیم انتظار بسیاری از چیزهای خوشایند را داشته باشیم.

 

 

چطور روز جهانی حیوانات را جشن بگیریم

هیچ مکان مشخصی برای جشن حاکم بر این روز نیست ، زیرا روز حیوانات موضوع عظیمی را برای کل کره زمین باز می کند. همه ما با ظرفیت های خود می توانیم در محله های خود رویدادهایی ترتیب دهیم و اهمیت حیوانات را در زندگی خود جشن بگیریم.

روز جهانی حیوانات هر ساله برای گسترش آگاهی در مورد وضعیت حیوانات و بهبود استانداردهای رفاهی آنها جشن گرفته می شود. برای بزرگداشت روز جهانی حیوانات لازم نیست که یک فعال حقوق حیوانات باشید. در اینجا چند ایده برای شما آورده شده است:

  1. برای رفاه حیوانات به برخی از سازمانهای خصوصی که در زمینه حیوانات فعالیت دارند، کمک مالی کنید.
  2. وقت خود را در یک پناهگاه محلی یا پناهگاه حیوانات بگذرانید.
  3. مطالب مربوط به حیوانات و چگونگی کمک به آنها را بخوانید.
  4. اگر نمی توانید در رویدادها یا کمپین های مرتبط شرکت کنید ، همیشه می توانید با شروع یک کمپین آنلاین کارهای خود را انجام دهید. از هشتگ #روز_جهانی_حیوانات در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

 

 

 

چکارهایی در روز جهانی حیوانات انجام بدیم

در این روز، کمی با حیوانات مهربان‌تر باشیم. شاید بد نباشد در روز جهانی حیوانات غذایی را امتحان کنید که در تهیه آن از گوشت استفاده نشده است. تصمیم بگیرید از محصولاتی که برای تهیه آنها حیواناتی آزار دیده‌اند استفاده نکنید. حتی اگر علاقه زیادی به حیوانات نداریم، وسیله‌ای برای آزارشان نباشیم. یادمان باشد هر حیوانی، هر چقدر کوچک یا بزرگ، اهلی یا وحشی، زشت یا زیبا، به اندازه تمام موجودات دیگر حق زندگی کردن دارد؛ حیوانات کالا نیستند و قرار نیست خرید و فروش شوند.

  • برگزارکنندگان رویدادها می توانند برای ایجاد یک موضوع مبتنی بر حیوانات برای ایجاد آگاهی عمومی در مورد جنبه های مختلف حفاظت از حیوانات ، جلوگیری از آزار حیوانات ، آزار و اذیت و غیره استفاده شوند.
  • بنیاد Naturewatch با اطلاعات کاملاً بارگذاری شده و طراحی آرم ، نمای زیبایی از وب سایت خود ارائه می دهد. موضوعات مطابق با روند سال جاری در سایت به نمایش گذاشته شده و مخاطبان را از سراسر جهان جذب می کند.
  • بسیاری از سازمانهای حامی حیوانات برای سازماندهی رویدادها ، از جمله پیاده روی آگاهی از حیوانات ، ماراتن ها ، دویدن های تحت حمایت و غیره ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.
  • اجرای برنامه هایی برای حیوانات خانگی و صاحبان آنها برای نمایش مزیت داشتن حیوانات خانگی در خانه.
  • جمع آوری کمک مالی در روز جهانی حیوانات برای جایگیری بهتر ولگردها و تأمین سرپناه برای حیوانات بی خانمان ، اقدام قابل توجه دیگری است که انجام شده است.
  • تقریباً همه روزنامه ها و مجلات در این روز اخبار مربوط به حیوانات را پوشش می دهند و آن را به یک اتفاق محبوب تبدیل می کنند.
  • پذیرش حیوانات خانگی بخشی اساسی از فعالیتهای روز را تشکیل می دهد.
  • سازمان های مراقبت از حیوانات کنفرانس ها و سمینارهایی ترتیب می دهند تا در مورد جنبه های مختلف حمایت از حیوانات تحت این قانون گفتگو و گفتگو کنند.

 

 

 

 

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی