اهدا جایزه جهانی به پدر پیوند کبد

اهدا جایزه جهانی به پدر پیوند کبد
دسته بندی : رویدادها

دکتر ملک حسینی، پدر پیوند کبد

 

اهدا جایزه جهانی به پدر پیوند کبد: دکتر سید علی ملک حسینی در این رویداد افتخار آمیز موفق به کسب۲۰۲۰ recognition awards انجمن جهانی پیوند اعضا شد. کنگره بین المللی انجمن پیوند (TTS)جایزه ۲۰۲۰ recognition awards خود را به دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران اهدا کرد تا از فعالیت‌های شبانه‌روزی و موفقیت‌های برجسته این پزشک ایرانی تقدیر کند.

دکتر ملک حسینی نخستین پیوند کبد در ایران را از فرد زنده به زنده انجام داد و در دایره المعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شد.

سید علی ملک حسینی فرزند سید حبیب الله در سال ۱۳۲۸ هجری شمسی در روستای چشمه چنار شهرستان بویر احمد و در چند کیلومتری شهر یاسوج به دنیا آمد.

 

 

این استاد نام آور ، دوران نوجوانی و جوانی خود را در یاسوج و شیراز گذراند و پس از طی دوره متوسطه به دانشسرای عشایری شیراز راه یافت و لباس معلمی را بر تن پوشید سپس در آزمون کنکور شرکت نمود و وارد رشته دامپزشکی دانشگاه تهران شد.

ملک حسینی  دوره فوق تخصصی پیوند کلیه و جراحی عروق را در سال ۱۳۶۶ در دانشگاه شهید بهشتی تهران گذراند و در سال ۱۳۶۹ برای طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی ایالات متحده آمریکا شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود نمود.

وی دوره تکمیلی پیوند کبد را در بسیاری از کشورهای از جمله انگلستان گذراند.

گروه خدمات عرفان سلامت

این کنگره بین المللی هر ساله جایزه recognition awards را به افرادی که تأثیر عمده‌ای بر پیوند عضو در جهان داشته‌اند، اهدا می‌کند.بیست و هشتمین کنگره بین المللی انجمن پیوند (TTS)  از ۲۴ شهریور به مدت سه روز  به طور مجازی برگزار شده  است.

کنگره بین المللی انجمن پیوند در کانادا ، تنها انجمن جهانی در زمینه پیوند اعضا است که همه رشته‌های مرتبط به این موضوع را در برمی‌گیرد و فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش و دستاوردهای جدید در زمینه اهدا و پیوند عضو است.

دکتر سید علی ملک حسینی، فلوشیپ پیوند کبد از دانشگاه پتسبورگ آمریکا، یکی از اساتید پیشکسوت و چهره‌های برجسته پیوند اعضا در جهان است که بزرگترین مرکز پیوند عضو جهان را در شیراز اداره می‌کند.

روز جهانی رادیولوژی

مرکز پیوند ابوعلی سینای شیراز از نظر تعداد پیوند در سال و توان علمی بزرگ‌ترین مرکز پیوند عضو در دنیاست. بیش از ۹۶ درصد از پیوندهای کلیه بیمارستان بوعلی سینا شیراز از اهداکنندگان مرگ مغزی است که این رقم در جهان کم سابقه است.

همچنین این مرکز با انجام ۶۳۸ پیوند کبد ، که ۹۳ درصد آن از اهدا کنندگان مرگ مغزی بود، در سال ۲۰۱۷ رکورد جهانی جدیدی ثبت کرد.

آموزش جراحان پیوند دیگر کشورها به ویژه انجمن پیوند اعضا در خاورمیانه، تاسیس ۱۲ مرکز پیوند در ایران و سایر کشورها و انتشار صدها مقاله در مجلات بین المللی از دیگر دستاوردهای مرکز تحت مدیریت دکتر ملک حسینی است.

طی سال‌های گذشته از تلاش‌های دکتر ملک حسینی با چندین جایزه ملی و بین المللی قدردانی شده است. در ژانویه ۲۰۲۰ نیز به وی جایزه همکار افتخاری کالج جراحان آمریکا اعطا شد.

دکتر سید علی ملک حسینی در باره امتیازات علمی و چگونگی دریافت این جایزه بین المللی بزودی با رسانه ها گفت و گو خواهد کرد.

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی