هفته جهانی مراقبت تنفسی

هفته جهانی مراقبت تنفسی
دسته بندی : رویدادها

هفته جهانی مراقبت تنفسی مصادف است با 25 تا 31 اکتبر 2020.

اهمیت هفته جهانی مراقبت تنفسی

هفته جهانی مراقبت تنفسی سالانه در تاریخ 25 تا 31 اکتبر کمی فضای تنفس بیشتری در اختیار ما قرار می دهد. پزشکان ، پرستاران و درمانگران تنفسی سخت کوش ، در درجه اول ، از بیماران با مشکلات تنفسی به دلیل شرایط مزمن مانند آسم مراقبت می کنند. هفته مراقبت از تنفس ، اطلاعاتی را که برای حفظ تنفس خوب به ما نیاز دارد ، برجسته می کند تا بتوانیم از کیفیت عالی زندگی لذت ببریم.

 

 

این باعث سلامت تنفس می شود

درمانگران تنفسی علاوه بر افرادی که دچار بیماریهای مزمن تنفسی هستند ، از افرادی که دچار حمله قلبی ، سکته مغزی یا شوک شده اند نیز مراقبت می کنند. برای همه ما بسیار مهم است که بدانیم چگونه می توان سلامت تنفسی خود را در شرایط مطلوب نگه داشت و اطلاعاتی که در این هفته به دست می آوریم یک تنفس هوای تازه است.

زمینه در حال رشد است

طبق اداره آمار کار ایالات متحده ، درمان تنفسی در حال تبدیل شدن به یک زمینه مطلوب است. دفتر تخمین می زند که بین سال های 2010 و 2020 ، 28 درصد افزایش در تعداد درمانگران تنفسی وجود داشته باشد. از آنجا که Baby Boomers در حال پیر شدن به مراقبت های تخصصی تری نیاز دارد ، رشد رشد نخواهد کرد.

تنفس درمانی خوب است

اگر به دنبال یک شغل پردرآمد هستید که از کمک به دیگران رضایت شما را جلب کند ، نمی توانید با تنفس درمانی اشتباه کنید. در سال 2011 ، متوسط ​​دستمزد ملی بیش از 26 دلار در ساعت یا 55000 دلار در سال بود.

 

 

تاریخچه هفته جهانی مراقبت تنفسی

تقریباً 40 سال طول کشید تا هفته مراقبت های تنفسی به وسیله ای برای افزایش آگاهی در مورد بیماری های تنفسی تبدیل شود و اینکه چرا در صنعت مراقبت های بهداشتی به درمانگران تنفسی آموزش دیده نیاز داریم. در سال 1943 ، دکتر ادوین لوین یک برنامه استنشاق بدون زخم را در بیمارستان مایکل ریز در شیکاگو ایجاد کرد. این برنامه آموزش های شغلی را برای درمانگران تنفسی برای کمک به بیماران بعد از جراحی با نیازهای تنفسی ارائه می دهد. تا سال 1973 ، سازمان های درگیر در این کار امروز به انجمن آمریکایی مراقبت های تنفسی (AARC) تبدیل شدند.

رئیس جمهور رونالد ریگان با هدایت AARC ، بیانیه ای صادر کرد و آخرین هفته کامل در اکتبر را به عنوان هفته ملی درمان تنفسی اعلام کرد. اعلامیه 15 سپتامبر 1983 دلیل مهم این هفته را بیان می کند. “بیماری های مزمن ریه در ایالات متحده یک مشکل مهم بهداشتی است. آنها تقریباً 18 میلیون آمریکایی را رنج می دهند و هر ساله باعث 70،000 مرگ می شوند ، که بسیاری از آنها نتیجه مستقیم سیگار کشیدن است. ”

 

 

گرچه سیگار کشیدن امروزه تقریباً به اندازه 36 سال پیش مشکل بزرگی نیست ، اما بیماری های ناشی از تبخیر یا سیگار الکترونیکی در حال حاضر جایگزین سیگار شده است به عنوان مقصر جدیدی که سیگاری های جوان را مبتلا می کند. (در واقع ، از سپتامبر 2019 ؛ مراکز کنترل بیماری (CDC) گزارش می دهند که کمتر از 1000 نفر به دلیل این مد جدید از ناراحتی تنفسی رنج می برند.)

هفته مراقبت های تنفسی نه تنها در تلاش برای کاهش ناتوانی در بیماری های ریوی مانند آسم و COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی) است ، بلکه این هفته به بحث های پانل و رویدادهای ویژه اختصاص دارد تا به افزایش آگاهی عمومی در مورد آنچه می توانند برای کاهش ریه های مخرب انجام دهند ، کمک کند. شرایط علاوه بر این ، این هفته برای افزایش علاقه افرادی که ممکن است بخواهند به درمانگران تنفسی یا سایر متخصصان بهداشت در زمینه مراقبت های تنفسی مشغول شوند ، طراحی شده است.

 

 

هفته جهانی مراقبت تنفسی در طول تاریخ

1943 : اولین گروه درمانگران استنشاقی در شیکاگو کار خود را آغاز کردند.آنها برای بیمارانی که بعد از عمل جراحی در بیمارستان مایکل ریس مشغول به کار بودند ، یک برنامه آموزش در محل کار خود را شروع کردند.

1960 : سازمان جدید نظارت بر آزمون صلاحیت،رجیستری درمانگران استنشاق آمریکا (ARIT) برای نظارت بر یک امتحان صلاحیت جدید جمع آوری شد.

1982 : رئیس جمهور ریگان اعلامیه ای صادر کرد. او اولین هفته ملی مراقبت از تنفس را در ایالات متحده اعلام کرد

2003 : AARC روز سلامت ریه را آغاز کرد. انجمن مراقبت های تنفسی آمریکا اولین روز سلامت ریه را که چهارشنبه هفته ملی مراقبت از تنفس برگزار می شود آغاز کرد.

2004 : ورمونت قانون اعتبار سنجی درمانی تنفسی را تصویب کرد . ورمونت با تبدیل شدن به چهل و هشتمین ایالت تصویب قانون اعتبارنامه ، از این حرفه حمایت کرد.

 

 

حقایق هفته جهانی مراقبت تنفسی

وقتی نفس می کشید آب از دست می دهید

آیا می دانید هنگام استنشاق اکسیژن دریافت می کنید ، اما هنگام بازدم حداکثر 0.59 اونس مایع آب در ساعت از دست می دهید؟

حداکثر 20 دقیقه

بزرگسالان می توانند نفس خود را بین 30 تا 60 ثانیه حفظ کنند ، اما برخی از غواصان باتجربه می توانند تا زمانی که زیر آب هستند 20 دقیقه طول بکشد.

پیچیده است

در مورد سرماخوردگی که بیش از 200 ویروس تشکیل شده است هیچ چیز ساده ای وجود ندارد.

مصریان هیروگلیف ریه ایجاد کردند

مصریان باستان به حدی از بدن داخلی آگاهی داشتند که هیروگلیفی را طراحی کردند که ریه های متصل به لوله تنفس را به تصویر می کشد.

آسم روانی قلمداد می شد

در طی دهه های 1930 و 1940 بیماران مبتلا به آسم به درمان روانپزشکان پرداختند.

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی