روش های جراحی لاغری ( بای پس و اسلیو )

روش های جراحی لاغری ( بای پس و اسلیو )
دسته بندی : رویدادها مقالات

یکی از روش های کاهش وزن جراحی  اسلیو می باشد که در آن 90-80% معده برداشته می شود و معده تبدیل به یک لوله باریک می شود. در نتیجه حجم مواد غذایی که شما می توانید مصرف نمائید کاهش می یابد در این جراحی اسفنکترهای معده باقی خواهد ماند همچنین در جذب مواد غذایی در روده باریک اختلالی ایجاد نمی شود.

روش های جراحی لاغری ( بای پس و اسلیو )

این جراحی برای افرادی که  BMI مساوی یا بیشتر از 40 داشته باشند توصیه می شود. ( BMI شاخص حجم بدن (Body Mass Index  ) فرمولی است که توسط آماردان بلژیکی، آدولف کتلت (Adolphe Quetelet) مطرح شد. BMI در واقع مرجعی برای نشان دادن میزان حجم بدن می باشد و دقیق ترین معیار جهانی چاقی است. با استفاده از این مقیاس می توانید متوجه شوید که آیا دچار کمبود وزن هستید، اضافه وزن دارید و یا اینکه طبیعی هستید! )  این افراد معمولا 50 کیلو یا بیشتر اضافه وزن دارند. همچنین در مواردی که BMI  مساوی 35 یا بیشتر باشد و فرد دچار مشکلات طبی مرتبط با چاقی نظیر وقفه تنفسی در خواب، دیابت و بیماری قلبی و فشار خون بالا باشد، این جراحی توصیه می شود.

این جراحی به روش لاپارسکوپی با ایجاد 5-2 برش کوچک روی شکم و با بیهوشی عمومی انجام می شود و برگشت پذیر نمی باشد.

خطرات و عوارض جراحی اسلیو

حساسیت به داروهای بیهوشی، مشکلات تنفسی، تشکیل لخته در پاها و احتمال آمبولی ریه، خونریزی، مشکلات قلبی یا مغزی حین جراحی، عفونت محل عمل، گاستریت، سوزش سر دل، زخم معده، صدمه به معده، و سایر احشاء شکم، سوء تغذیه و نشت از محل برش معده

آمادگی های قبل از عمل جراحی اسلیو

معاینات کامل پزشکی، آزمایشات خون، سونوگرافی شکم و کیسه صفرا و انجام مشاوره های مختلف در صورت داشتن سابقه دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی ریوی.

مصرف سیگار چند دقیقه قبل از عمل نیاز به یک مشاوره روانشناسی داشته باشید تا مطمئن شوید از نظر روحی روانی آمادگی این جراحی را دارید.

اگر از داروهایی نظیر آسپرین، پلاویکس یا وارفارین، ایبوبروفن و Vit E  استفاده می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

در روز جراحی شما باید حداقل 8 ساعت ناشتا باشید.

مراقبت های بعد از جراحی اسلیو

بعد از جراحی و بهوش آمدن از ریکاوری سه بخش منتقل خواهید شد و ممکن است دارای کانتر ادراری و درن ناحیه عمل باشید. پزشک جهت کنترل درد و دستور مسکن مناسب را خواهد داد.

توصیه می شود در کوتاه ترین زمان بعد از عمل از تخت بلند شده و راه بروید.

مایعات صاف شده معمولا روز دوم بعد از عمل با دستور پزشک شروع خواهد شد که باید به مقدار کم و دفعات زیاد باشد معمولا 3-2 روز بعد از جراحی، پزشک اجاره ترخیص خواهد داد.برای کاهش وزن مطلوب و پیشگیری از عوارض جراحی شما باید میزان فعالیت خود را به تدریج افزایش داده و تحت نظر متخصص تغذیه باشید تا بتوانید یک برنامه غذایی صحیح و سالم را دنبال کنید.

کنترل درد و دارو درمانی  بعد از جراحی اسلیو

جهت کنترل درد پزشک پزشک معمولا دستور مسکن های حل شدنی در آب را خواهد داد. داروهای آنتی اسید معمولا تا سه هفته پس از جراحی توصیه می شوند. اگر دچار دیابت یا فشار خون بالا هستید حتما چگونگی ادامه مصرف داروها را از پزشک خود سوال کنید.

در یکی دو هفته پس از جراحی از خوردن قرص های بزرگ خودداری کرده و آنها را به دو یا سه قسمت تقسیم و مصرف نماید.

نظرات کاربران

نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با خدمات عرفان سلامت با ما در میان بگذارید .

*
*
*
*

کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی پیام های شما خواهند بود .

021-72948 پاسخگویی شبانه روزی